10. apr 2009

Kuues nädal

Sel nädalal sukeldume helide maailma.

Uurimismaterjalid ja kodutöö:
  1. Kuidas leida tasuta muusikat? (TH haridustehnoloog Ingrid Maadvere)
    Tiigrihüppe Haridustehnoloogi Ingrid Maadvere ajaveeb pakub pea iga nädal huvitavat lugemist, tehes asjad lihtsas keeles kõigile arusaadavaks. Muusikalehtede valik on mitmekesine.
  2. Podcast - taskuhääling
    Podcastid on minu jaoks siiani olnud tundmatu teema, olen seda sõna kuulnud ja enamvähem teadsin ka, mis valdkonda see kuulub. Seetõttu on mul hea võimalus nüüd endale asi selgeks teha. Vajadust pole ma taskuhäälingu järele tundnud, raadiot kuulan ka vähe.
    Installeerisin arvutisse iTunes tarkvara ja prooviks tellisin meelelahutusliku raadiosaate "Rahva oma kaitse". Asi täitsa toimib.
    Margit on omale koostanud podcastide vookogu Netvibes keskkonda. Tundub, et see toimib samal põhimõttel, saateid ei ole vaja seejuures arvutisse tõmmata, neid saab kuulata otse netist. Mind hakkas Netvibes keskkond huvitama ja olen nüüd selle tundmaõppimisega tunde tegelenud.
    Leidsin veel lisalugemist taskuhäälingu teemal:
    Podcasting – raadiosaated 24/7 kuulamiseks kättesaadavad! (Digitark - Tõnis Hiiesalu)
  3. VoiceThread - on veebipõhine keskkond, mis võimaldab üles laadida pilte ning esitlusi ja lisada neile kommentaare.
    VoiceThread keskkond on mulle tuttav. Kodune ülesanne on seekord konkreetne, tuleb teha foto vaatest, mida näed kodu- või töökoha aknast. Pilt tuleb seejärel VoiceThreadi keskkonda üles laadida ja kommentaarid peale lugeda.
    Hetkel murran pead ... Aknast avanev vaatepilt ei ole just eriti inspireeriv. Tegelen sellega homme edasi.

Helifaile olen oma õppematerjalides siiani väga vähe kasutanud. Autoriõigused on siin piiravaks teguriks olnud. Paar kogemust mul siiski on. Õppematerjalis "Aeg ja kalender" mängisin süntesaatoriga sisse mõned laulude saated ja e-õppematerjalis "Suhtlemisoskused" lugesin ise kuulamisülesande teksti. Nii laulude saated kui kuulamistekst on aga peale jäänud suhteliselt vaikselt, midagi ette pole ma ka osanud võtta, helitehnikas olen suht võhik. Samas sain kogemuse, et midagi ületamatult rasket helifailide loomises ja üleslaadimises ei ole.

3 kommentaari:

  1. Tere, Tiia!
    Kui ma algul kogusin Netvibes´isse lihtsalt erinevate ajalehtede uudiseid, siis praeguse koolituse käigus olen saanud vookogu kasutamiseks häid ja sisukaid mõtteid. iTunes ´i olin laadinud ja läksin raadiote rss-ide lehele ja lisasin rss-d sealt.

    Rõõmsaid munadepühi sullegi!

    VastaKustuta
  2. Enamik helitöötlusprogramme pakub võimalust liiga nõrka või kõrget helitugevust normaalseks muuta. Sellist tegevust nimetatakse normaliseerimiseks.

    Näiteks Audacity (tasuta helitöötlusrtarkvara, soovitan) puhul tuleb selleks terve heliklipp või soovitud osa sellest ära valida ning võtta seejärel Effect menüü käsk Normalize.

    VastaKustuta
  3. Aitäh soovituse eest. Audacity programm tasub uurimist.

    VastaKustuta