25. apr 2009

Kaheksas nädal

Selle nädala ülesanded

1. Veeb 2.0 keskkondadega tutvumine.

SlideShare kasutajaks registreerisin end täna ja laadisin sinna üles ka ühe materjali, mida siiani olin hoidnud SlideBurneri keskkonnas. Põhiliselt olen kasutanud SlideBoom`i keskkonda. Samas ei tea ju kunagi ette, millal mingi keskkond oma eksisteerimise lõpetab. SlideShare`s õnnestus mul ka avatud sisulitsentsi lisamine oma esitlusele. SlideBoom`is ma litsentsi lisamise kohta üles ei leidnud. Pean veel asja uurima. Vistutamise võimalus on minu poolt katsetatud keskkondades olemas, mis teeb esitluste lisamise blogisse või veebilehele väga mugavaks.

Scribd keskkond on mulle tuttav, aga eriti aktiivselt ma seda kasutanud ei ole. Paar faili sai kunagi keskkonnaga tutvumise käigus üles laaditud. Meeldib see, et on vistutamise ja litsentsi lisamise võimalus.

Delicious järjehoidja avastasin juba mõni aeg tagasi, praegu on linkide lisamine küll unarusse jäänud. See on hea võimalus oma lingikogu veebis hoida ja ligipääs nendele on igal ajal mistahes arvutist olemas. Märksõnad aitavad vajaliku lingi kiiresti üles leida. On ka võrgustiku loomise võimalus.

Netvibes vookogu koostasin selle kursuse käigus. Meeldib see, et on eestikeelne kasutajatugi. Tegin ühe vookogu tööalaseks otstarbeks ja teise 5. klassi õpilastele esmaabi teemal. Mõlemad on avalikud, aga hea on see, et vajadusel saab lehed ajutiselt ka privaatseks muuta.

2. Avatud õpikeskkonna ja Veeb 2.0 vahendite kasutamine õppetöös.

  • Milliseid Veeb 2.0 vahendeid olete senini õppetöös kasutanud?
    LeMill
    Googlepages
    Google Docs
    Moblyng
    Slide
    SlideBoom
    SlideBurner
    MindMeister
    Blogger
    Wikispaces
    Netvibes
    Delicious
    YouTube
  • Mida kasutaksite, kui peaksite kokku panema terve Veeb 2.0 vahenditel põhineva kursuse?
    Esimese ettekujutuse avatud e-kursusest sain http://ajaveebikursus.blogspot.com/ kõrvalt jälgides. Blogi kasutaksin kursuse kokkupanemisel kindlasti, hea võimalus on materjali järk-järgult ajalises järjestuses üles panna. Lisaks on ajaveebil hulgaliselt eri võimalusi ja seda arendatakse pidevalt.
    Minu valikud:
    Blogger või WordPress - ajaveebina
    Delicious - järjehoidjana
    Netvibes - vookoguna
    SlideShare - esitlused
    SkyDrive või Scribd - dokumendid
    YouTube - videod
    Ka Google Docs annab palju võimalusi (esitlused dokumendid, videod, lugemismaterjali esitamine).
    Mulle meeldib ka Wikispaces keskkond, olen seda koolitusmaterjali esitamisel kasutanud.
  • Kas teil on kogemust suletud õpikeskkonna (Moodle, IVA, VIKO jne) kasutamisel?
    Olen läbinud e-kursuse WebCT keskkonnas Tartu Ülikooli juures ja Moodle keskkonda kasutasin fotokursusel. IVA ja VIKO keskkonda aktiivselt ei kasuta, aga olen nendega tuttav.
  • Millised on Veeb 2.0 vahenditel põhineva avatud õpikeskkonna puudused teie jaoks?
    Igasugune avatud keskkond, eriti veel õpikeskkond, distsiplineerib kasutajaid. Mida ma üles panen, kuidas avaldan, kuidas end väljendan, jne ... Ka autoriõiguse küsimus tuleb siin teravalt esile. Minu eesmärgiks oli kursusele registreerides just autoriõiguste ja avatud sisulitsentside osas selgust saada. Ja hakkab juba looma!
    Avatud õpikeskkonna puuduseks võib lugeda seda, et kunagi ei tea ette, millal mingi keskkond oma tegevuse lõpetab. Olen paaril korral pettumuse osaliseks saanud (Slide Burner, GooglePages). Likvideeritav keskkond teatab küll viisakalt ette, kuid oma materjalid tuleb mul ikka endal kuhugile mujale ümber kolida. Hetkel mõtlen ja otsin võimalust, kuhu oma Googlepages tehtud üsnagi mahukas kodulehekülg ümber paigutada. Keskkond lubab seda ka ise teha, transportides mu materjalid ümber GoogleSite nimelisse keskkonda. Miks seda vaja teha on, ei saa ma aru. Kusjuures kõik mu loodud kodulehed ja materjalid on linkide kaudu omavahel seotud. Nüüd tuleb mul kõik tööd üle vaadata ja vajadusel ümber linkida.
    Tore on see, et erinevaid Veeb 2.0 vahendeid tuleb pidevalt juurde ja valik on suur.

    3. Lisalugemist - e-kursus "Personaalsed õpikeskkonnad"

Personaalsete õpikeskkondade kursuse ajaveebile sattusin Internetis ekseldes juba mõni aeg tagasi. Olen seda huviga kõrvalt jälginud ja materjale uurinud. Mulle selline avatud õpetamine väga meeldib. Alati ei peagi ise osaline olema.

5 kommentaari:

  1. Väga ilus ja asjalik Netvibesi vookogu! Mul on mõned asjad samamoodi, aga ma pole avalikustanud, ehk siiski peaks, mõtlen selle üle. Ära Sa enda oma kinni pane, eks!

    VastaKustuta
  2. Tänan, Piret! Vookogu idee sain Margitilt. Ja mulle väga meeldib, et kõik tööks vajaliku saab ühte kohta koondada ja süsteemi panna. Avatud vookogu on nagu avatud materjal, hea võimalus üksteiselt õppida. Edu Sulle!

    VastaKustuta
  3. GooglePagesiga on mul sama lugu! Lasen neil vist oma lehekülje panna GoogleSitesisse. Üks päris meeldiv keskkond on ka Synthasite, mis nüüd on uue nimega Yola: http://www.yola.com/

    VastaKustuta
  4. Tahaks midagi stabiilset, et ei peaks mõne aja pärast jälle kolima hakkama. Üks võimalus on koduleht arvutis valmis teha ja tasulist majutusteenust kasutada. EENET-i server pakub ka õppematerjalide jaoks majutust, sinna tuleb avaldus esitada. Veebipõhine variant meeldib mulle rohkem, lehte saab mistahes arvutist mulle sobival ajal täiendada ja muuta. Aga ootan veel, uisapäisa ei hakka tegutsema. Pealegi pole selleks hetkel aegagi. Peaasi, et kolimisel GoogleSite keskkonda midagi neil kaotsi ei lähe.

    VastaKustuta
  5. See personaalsete õpikeskkondade kursus peaks sügisel Vikiülikoolis ka jooksma. Mu kolleegid proovisid seda juba see kevad teha, aga praegu ei saanud nad rühma täis...

    VastaKustuta