10. märts 2009

Teine nädal

See nädal siis praktiline ülesanne. Olen valiku ees, kas toimetada juba tuttavas LeMillis või proovida midagi teha Hansu poolt väljapakutud wiki-keskkondades (Wikibooks, Wikiversity, WikiEducator).
Pean tunnistama, et ei sümpatiseeri need wikikeskkonnad mulle. Ei oska seal oma ainest lähtuvalt (algklassid 1.-4. kl.) midagi lisada.
Vaatamata sellele, et LeMill on mulle tuttav, otsustasin mälu värskendada ja meenutada, et mida seal teha ja mis võimalusi kasutada andis. Äkki on vahepeal uusi võimalusi lisandunud?
LeMill keskkonnaga tutvusin 2007. aasta sügisel Tiigrihüppe konkursitööd ette valmistades. Tegin seda Hansu juhistes näpuga järge ajades ja katse-eksituse meetodil. Vahepeal küsisin meili teel kinnitust, kas olen ikka õigel teel. Õpilugu koostades tekitasid aeg-ajalt segadust meetodid ja vahendid, et mida kuskile liigitada. Segaseks jäigi mulle, kuidas pildimaterjalile litsentsi lisada. Ja kripeldama jäi ka see, kas kõiki pilte ja illustratsioone, mida ma netist leidnud olin ja oma töös kasutasin, mul üldse luba kasutada oli. See on küsimus, millele loodan siit kursuselt vastuse leida.
LeMillis kasutajat luua on lihtne - mina olen kasutajanimega salmik. Samuti saab end lisada gruppidesse ja gruppe ka ise luua.
E-materjali koostades on võimalik kasutada esitlust, luua teste ja harjutusi, kasutada pildimaterjali, helifaile, videomaterjali, linkida väliseid veebilehti. Plussiks on see, et täidetud testi või harjutuse saab õpilane peale töö sooritamist õpetaja meilile saata (näide harjutusest 1 ja harjutusest 2), testi täitmise ajal enesekontrolli võimalus puudub.
Oma kogumikesse saab lisada ka teiste kasutajate poolt loodud valmis materjale. Ei pea alati ise "jalgratast leiutama" hakkama. Mina olen kasutanud näiteks juba loodud vahendite kirjeldusi.
Viimase aasta jooksul pole ma LeMilli eriti kasutanud ega sinna midagi lisanud. Uusi võimalusi õpiobjektide loomiseks tuleb aina juurde. Ja eks ta nii on, et tekivad omad lemmikud ja eelistused ka keskkondade osas.
Aeg on vahepeal edasi läinud. Kas LeMill võimaldab ka vistutamist (kummaline sõna!) ehk mingi elemendi koodiga lisamist?

Algklasside jaoks on LeMillis asjalikke materjalide kogumikke:

Kogumiku koostamine on üsna mahukas töö. Üksikute harjutuste või testide loomine ei võta aga sugugi palju aega. Kogumikku on alati võimalik täiendada või muuta.

Edaspidi kirjutan siia veel midagi ...

4 kommentaari:

  1. Oled sa ikka tubli ja tragi. Kas Lemillis tuleb kõige pealt õppematerjalid valmis teha ja siis lõpus LeMilli veebilehele panna või kuidas ??

    VastaKustuta
  2. Elan praegu vanast rasvast. Need on pooleteise aasta tagused materjalid. Materjal tuleb teha ikka LeMillis, ma arvan. Kas teed testi või harjutuse või lihtsalt veebilehe. Kasuta Hansu juhendeid, mina tegin kunagi nende järgi.

    VastaKustuta
  3. Vistutama tähendab "veebi istutama" - see sõna tekkis Tiigrihüppe koolitajate koosviibimisel möödunud suvel, kõne all oli veel mõni variant, aga see tundus enamikule kõige parem. Ja täna rääkis prof Martin Ehala emakeelepäeva puhul Vikerraadios, et tuleb kasutada eestikeelset arvutisõnavara:-)

    VastaKustuta
  4. Uued sõnad tahavad harjumist, enne kui need omaks võtame. Minu arust on eestikeelne arvutisõnavara kohati väga kohmakas. Seadistasin prooviks Windowsi ja MS Office programmid arvutis eestikeelseteks. Olin suures segaduses ja panin ruttu inglisekeelse variandi tagasi. VISTUTAMA - veebi istutama, täitsa loogiline ju!

    VastaKustuta