3. märts 2009

Esimene nädal

Peale lugemismaterjali läbitöötamist tuleb vastata järgmistele küsimustele:

  • Millised on teie senised kokkupuuted õpiobjektide ja õpiobjektide repositooriumidega?
    Kõigepealt teen omale mõisted selgeks.
    Õpiobjekt - väikesed terviklikud õpetusliku väärtusega digitaalsed objektid (nt. veebileht, multimeedia esitlus, interaktiivne harjutus, testiküsimus), mida saab ühendada suuremateks sidusateks õppematerjalideks ning taaskasutada erinevates õppekontekstides ja õpikeskkondades.
    Õpiobjektide ait e. repositoorium – spetsiaalne andmebaasirakendus õpiobjektide säilitamiseks.
    Õpiobjektidega on mul suhe loodud, olen neid aastate jooksul ise koostanud ja eri veebikeskkondadesse üles riputanud. Koolielu õppematerjalide kogus on ka minu õppematerjalid esindatud. LeMilli keskkonda olen ise oma materjale ja kogumikke lisanud. Olen huviga erinevaid õpiobjektide loomise keskkondi katsetanud.
    Ja repositooriumi idee mulle väga meeldib.
  • Kuidas te kasutate Internetist leitud õppematerjale?
    Väärt materjalid olen linkinud oma kodulehele, et vajadusel leiaksin nad kiiresti üles. Interaktiivseid materjale kasutan tihti igapäevatöös ja tutvustan ka kolleegidele ning oma õpilastele, kui midagi põnevat leian. Üldiselt ma ei kipu teiste materjale muutma. Kui ikka ei sobi, siis teen pigem ise uue.
  • Kui sageli tekib vajadus neid oma õpilaste jaoks kohandada?
    Muudan harva. Kõiki materjale ei annagi muuta (veebilehekülg, veebipõhine test või harjutus, ...) ja kas peakski muutma.
  • Kas te olete oma tehtud õppematerjale Internetis avaldanud?
    Olen. Tasapisi olengi aastate jooksul loodud materjalid Internetti kolinud.
  • Kas teate veel Veeb 2.0 keskkondi, kus inimesed avatud sisulitsentsidega oma loomingut jagavad?
    Flickr, SlideShare, YouTube, õpetajate koduleheküljed, LeMill, ...
  • Millise esmamulje jätsid teile avatud õppematerjalide kogud? Milliseid neist te varem teadsite?
    Kogud on asjalikud ja mahukad. Lähemalt olen tuttav LeMill keskkonnaga.
  • Kas teil õnnestus leida oma ainesse sobivaid õppematerjale?
    Kes otsib, see leiab! Näiteks LeMill sisaldab algklassidele hulga asjalikke materjale.
    Plussiks on minu jaoks ka see, et keskkond on eestikeelne.
  • Kas teate veel avatud õppematerjalide kogusid?
    Neid on palju.

3 kommentaari:

  1. Tere, Tiia! Rõõm sinuga siin kohtuda!

    VastaKustuta
  2. Tere, Margit!

    Samad sõnad. Mul oli kohe hea meel, kui kursuslaste nimekirjas hulga tuttavaid inimesi eest leidsin.

    VastaKustuta
  3. Teretulemast kursusele! Tahaksin teha ühe väikese täpsustuse. YouTube keskkond ei paku kasutajale võimalust oma videole avatud sisulitsentsi külge panna, nii et seda avatud sisu koguks pidada ei saa. Ja selles, et LeMill sisaldab hulga asjalikke materjale algklassidele on ka Sinul oma roll. Tänud aktiivsuse eest!

    VastaKustuta